איך מחליפים מסנן מים

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

 

המסננים והפילטרים שבמערכות טיהור המים או אלו הנמצאים בתוך מכשירי וברי סינון המים, הינם בעלי חשיבות עצומה ויש להם תפקיד מכריע בכל התהליך אשר בסופו יוצאים לנו מים נקיים, מסוננים ובריאים הרבה יותר לשתייה.

אלא שכדי לשמור על רמת ביצועים גבוהה של הסנן, יש צורך לוודא כי הוא גם נשאר נקי, תקין ושאינו נפגם. בשל העומסים הכבדים שהוא עומד בהם ובשל סיבות נוספות אליהם נתייחס בהמשך, קיים צורך להחליפו אחת לפרק זמן קבוע. זה אולי נשמע מסובך ומורכב אבל בשביל זה מומחי 'המרכז לברי מים' מסבירים לכם איך מחליפים מסנן מים.

באנר כרטיס ביקור המרכז לברי מים

מסנן נקי זה מסנן יעיל

בכל מכשירי המים ומערכות הטיהור הביתיות, התת כיוריות כמו גם אלו המותקנות על צינור המים הראשי, ישנה מערכת סננים. לא כל הסננים דומים. הם שונים בצפיפות "הרשת" המיקרונית שלהם, בכמות הסננים, באיכותם ובמרכיביהם. יש סננים הפועלים על פי עקרונות מערכת האוסמוזה ההפוכה ויש כאלו המסננים רק את החלקים הצפים הגדולים יותר כמו אבנית.

אולם הסנן הטוב והמצוי ביותר, ביחוד בקרב ברי המים הביתיים, הוא סנן פחם פעיל. תפקידו הוא לסלק חלקיקים קטנים של חומרים כימיים, מתכות, רעלנים, חול וחלודה, הנמצאים במים וכן לנטרל את השפעתם של חומרים המקנים למים טעמי וריחות לוואי. התוצאה היא מים צלולים, זכים ונקיים יותר, שבאופן טבעי גם יותר בריאים לשתייה. ברגע שעל מסנן המים מצטברים לכלוכים ושאריות כבדות ממה שהוא מסנן, יעילותו נפגעת ויש צורך להחליפו.

הגיל של המסנן

עוד טרם ניגע בשאלה איך מחליפים מסנן, חשוב שנבין מתי יש צורך להחליף מסנן. ההגדרה הרשמית של רוב המסננים של רוב היצרנים, היא פעם בחצי שנה. זה אורך החיים המומלץ של מסנן איכותי. תקופה זו, מסמלת את פרק הזמן הממוצע, שממנו והלאה יעילות המסנן תפגע. אנו מדברים על תקופת זמן קבועה אבל ניתן להגדירה גם על פי תקופה כ-2000 ליטר מים.

אל דאגה, אין צורך שתתחילו לספור ליטרים. ברוב המקרים של צריכה ממוצעת, בחצי שנה תשתמשו בפחות מ-2000 ליטר. יחד עם זאת, במידה ומסנן המים מסנן מידי יום הרבה מים מעל הממוצע (בדרך כלל זה לא קורה במסנן מים ביתי), יתכן ויהיה צורך להחליפו בתכיפות גבוהה יותר. אגב, יש מסננים, שיהיה חובה עליך לזכור להחליפם ויש מכשירים וברי בית, ביחוד האלקטרונים שבהם, שיתריעו אוטומטית, כאשר הסנן עומד לפני איבוד יעילותו.

 

מה יקרה אם לא אחליף סנן?

המטרה של הסנן היא שבר המים או מקור המים שלך יפיקו לך מים נקיים ובריאים יותר. במידה ולא תחליף סנן, יחילו להצטבר על הסנן משקעים של מזיקים, מתכות, חומרים כימים, לכלוכים שהוא ספח ועוד ועוד דברים מזיקים. ה"מזיקים האלו", מזיקים למעשה גם לסנן עצמו ומפריעים לו לסנן ביעילות, הם גם מזיקים למכשיר עצמו ויכולים לגרום לו לאבנית, נזילות , חלודה ונזקים אחרים ובעיקר הנזק יהיה לגוף שלך: במקום לשתות מים מסוננים ובריאים, אתה תגלה, שעל הסנן הישן מצטברים חיידקים ואורגניזמים אחרים ובונים עליהם מושבה.

ראו גם: חשיבות החלפת מסנן.

איך מחליפים מסנן מים?

אז הגענו לשאלה איך מחליפים מסנן. מים. כעקרון, ברוב המכשירים לא מדובר בפעולה מאוד מורכבת ומסובכת, שבעיקרה, כוללת פירוק, החלפה והרכבה של מערכת הטיהור או הסינון. ברוב המקרים, ניתן למצוא ברשת סרטוני הדרכה או טקסט מתאים בחוברת הדרכה , המסופקת עם הסנן החדש. יחד עם זאת, לא כולם בעלי ידי זהב ובאופן כללי, בדבר כל כך רגיש וחשוב, כדאי שההחלפה תעשה ע"י טכנאי שזו עבודתו. זה גם יסדיר טוב יותר את תנאי האחריות, כך שבמקרה של תקלה, לא יאשימו התקנה לא טובה על ידך. יתרה מכך, חברות אמינות, יציעו לך כחלק ממסלול הרכישה את שירות החלפת המסננים כלול בפנים. כך למשל, אתה יכול להצטרף לשירות במסגרתו אינך רוכש את המכשיר אלא רק שוכר אותו במחיר קבוע (כמו בליסינג) ומקבל בתוך החבילה גם שירות החלפת סננים ומנורות UV, (שהחלפתה היא אחת לשנה והיא נדרשת כדי לשמור על יעילותה בהשמדת וסילוק חיידקים ובקטריות), באופן מחזורי וקבוע, ללא כל עלות ובאמצאות טכנאי מקצועי המגיע עד לביתך בתיאום.

'המרכז לברי מים' הינה חברה מובילה בעולם מסנני המים ברי המים הביתיים. צוות המומחים של החברה, ישמח לסייע לך בכל בקשה וכן להדריך אותך על איך מחליפים מסנן מים. תרצה שטכנאי מקצועי או אמין מטעם החברה יגיע אליך ויבצע את ההחלפה- אין בעיה. דבר איתנו.

מטבח מעוצב עם בר מים

כדאי שההחלפה תעשה ע"י טכנאי שזו עבודתו. צוות המומחים של המרכז לברי מים, ישמח לסייע לך בכל בקשה וכן להדריך אותך על איך מחליפים מסנן מים. תרצה שטכנאי מקצועי או אמין מטעם החברה יגיע אליך ויבצע את ההחלפה- אין בעיה. דבר איתנו.

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!