טכנאי בר מים בלהבים

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

בר מים הוא מוצר פשוט למדי, או לפחות פשוט לכאורה. בפועל, מדובר במערכת אחת שמשלבת בתוכה שלוש מערכות שונות: מערכת זרימת מים, מערכת קירור מים ומערכת חימום מים. במרבית הברים המודרניים אפשר למצוא גם מערכת רביעית – מערכת סינון וטיהור מים. ולמה אנחנו אומרים את זה? כי כשבר המים שלכם חווה תקלה, אתם לא רוצים לנסות ולתקן אותו בעצמכם. בתוך בר המים שלכם יש לא מעט מכאניקה וגם לא מעט חשמל ואלקטרוניקה וכל פעולה קטנטונת לא במקום, יכולה לגרום לנזק כבד הרבה יותר, עד כדי השבתה מוחלטת של המכשיר. כשיש לכם תקלה בבר המים, טכנאי בר מים בלהבים הוא הפתרון הטוב ביותר שאתם יכולים להעניק לעצמכם ובשורות הבאות נסביר מדוע ואיך תבחרו את הטכנאי המתאים ביותר למשימה.

 

 

 

בר מים – מערכת מורכבת של מכאניקה וחשמלטכנאי בר מים בלהבים

זה נכון – בר מים יכול להיות מוצר מאוד פשוט ודגמי הברים הראשונים היו בהחלט דגמים פשוטים למדי, שלרוב כללו מכאניקה פשוטה להזרמת מים ולקירור מים ברמה הפשוטה ביותר שלו. אלא שמאז הברים הראשונים עברו הרבה מים בברי המים בישראל ובעולם כולו והיום מדובר במערכות אלקטרוניות מורכבות, שמשלבות בתוכן המון חשמל, אלקטרוניקה ומכאניקה. רק כדי לתת לכם תחושה על רמת המורכבות שמתקיימת בתוך בר המים שלכם וכדי לסייע לכם להבין מדוע טכנאי בר מים בלהבים הוא האיש להתעסק איתו, הנה כמה דברים בסיסיים שבר המים שלכם יודע לעשות:

מערכת הזרמת מים – מערכת הזרמת המים של הבר מיועדת לקלוט מים ממערכת המים הראשית של הבית, שמספקת לבר מים בלחץ גבוה. הבר שלכם צריך לבלום את הלחץ הזה ולשלוט בו בצורה מלאה וזה אומר להזרים מים למערכת הקירור ו/או למערכת החימום בהתאם לשינויים בגובה המים האגורים בתוך מערכת בכל רגע נתון. הוא צריך לדעת כמה מים יש להזרים, מתי יש לעצור את הזרימה והוא צריך לעשות את זה על בסיס קבוע בשימוש תדיר וחוזר.

מערכת טיהור וסינון מים – בכל בר מים מודרני ישנה כיום מערכת לסינון מים, הכוללת סנן מים ולעיתים יותר מסנן אחד. למעשה, במרבית הדגמים המודרניים מותקנת גם נורה אולטרה סגולה, המיועדת לטהר את המים מבקטריות. בשני המקרים מדובר בחלפים אותם יש להחליף באופן מסודר אחת לתקופה על פי הוראות היצרן, אם כי את החלפת החלפים האלה אתם בהחלט יכולים לעשות בעצמכם ואין צורך להזעיק טכנאי בר מים בלהבים. מה שחשוב הוא לוודא שאתם מזמינים את החלפים המתאימים, שעומדים בתקנים הנדרשים.

מערכת חימום מים – מערכת חימום המים מיועדת להפוך את המים הזורמים במערכת למים חמים הזמינים בכל עת להכנת משקאות חמים או לצרכי בישול שונים. בר המים צריך למדוד כל העת את הטמפרטורה של המים, להפסיק את גוף החימום כשהמים מגיעים לטמפרטורת המקסימום הנדרשת ולהפעיל את גוף החימום כאשר הטמפרטורה יורדת מתחת לסף מינימום שמוגדר במערכת. מים אלה חייבים להיות מבודדים לחלוטין מהמערכת כולה, א' על מנת למנוע נזק של החום למערכות האחרות בבר וב' על מנת לבודד את המים החמים ממערכת המים הקרים.

מערכת קירור מים – מערכת קירור המים היא מערכת העובדת על גז ממש כמו מזגן או מנוע מקרר. גם במקרה זה חייב הבר לנהל בקרה מלאה על טמפרטורת המים, כך שבכל רגע נתון תוכלו להגיע לבר המים וליהנות מכוס מים צוננים.

מעבר לכל זה, ישנו גם פאנל התפעול, שאיתו ניתן לבצע פעולות רבות ומגוונות כשבמרבית הברים המודרניים מדובר היום בפאנל אלקטרוני לחלוטין. על כל אלה שולטת מערכת חשמל חכמה עם מעגלים אלקטרוניים ורכיבים חשמליים, המיועדים לספק את הפונקציונליות הנדרשת של הבר ולצד זאת להבטיח את בטיחות השימוש בבר במאה אחוז, במיוחד לאור העובדה שבבר זורמים גם מים וגם זרם חשמלי – וזאת אולי, לפני כל הסיבות האחרות, הסיבה המרכזית שבגינה בכל תקלה בבר המים שלכם, אתם רוצים להזמין טכנאי בר מים בלהבים ולא לנסות לתקן את התקלה בעצמכם.

 

האם להזמין טכנאי של יצרנית הבר?

לאחר שתקנו את בר המים שלכם, במיוחד אם מדובר בבר של מותג מוכר, תגלו שיצרנית הבר מציעה לכם גם שירותי טכנאי ותחזוקה שוטפת. זוהי כמובן תוספת נהדרת של שירות ללקוח אבל זה לא אומר שאתם חייבים להשתמש בה ונסביר. ככלל, ליבת הפעילות של יצרניות הברים היא ייצור ברים ומכירתם לציבור. מתן שירות טכנאי הוא מעין מקור רווח נוסף ליצרנית ואת מקור הרווח הזה יודעות היצרניות למצות עד תום. במרבית המקרים, הזמנת טכנאי מטעם יצרנית הבר תעלה לכם יקר יותר מאשר הזמנת טכנאי בר מים בלהבים – גם בעבודה וגם בחלפים. זה תמיד יהיה על בסיס הטענה שהחלפים הם מקוריים והטכנאים של היצרנית הם הטכנאים שמכירים את הברים שלה בצורה המעמיקה ביותר, אבל זה לחלוטין לא כורח המציאות. הבעיה עם מודל הפעולה הזה היא, שבמרבית המקרים נוצרת תלות של הלקוח ביצרנית הבר, כשהיצרנית מתנה את האחריות על הבר בכך שהשירות יסופק אך ורק על ידי הטכנאים שלה. זה אולי נשמע אטרקטיבי, אבל די מהר תגלו שהאחריות הזאת עולה הרבה מאוד כסף והיא גם לא תמיד עומדת בציפיות. אין בדברים אלה כדי לומר שזה לא נכון לעבוד עם שירותי התחזוקה של יצרנית הבר ממנה רכשתם את הבר שלכם, אבל עצם העובדה שהיצרנית מספקת לכם שירות כזה, אינה אומרת שזה הדבר הנכון לעשות מבחינתכם, בעיקר עם היצרנית מנסה לאלץ אתכם לבחור באופציה הזאת, למשל באמצעות התניית האחריות בכך שתשתמשו בשירות הטכנאים שלה.

 

אז מיהו הטכנאי המתאים לכם ביותר?טכנאי בר מים בלהבים

קודם כל, כפי שאמרנו קודם לכן, למעט החלפת סנן והחלפת נורה אולטרה סגולה – שני הרכיבים שאחראים על מערכת סינון וטיהור המים, כל פעולה אחרת שאתם רוצים לבצע עם הבר שלכם וכרוכה אפילו בפתיחת בורג אחת בבר, היא פעולה שלשמה אתם רוצים להזמין טכנאי בר מיםתשובה היא שאין תשובה חד משמעית או נוסחת הגביע הקדוש שאם רק תהיה בידכם, הכל ילך חלק. הזמנת טכנאי בר מים בלהבים היא בדי בלהבים ולא לעשות את הדברים בעצמכם. אחרי שהבנו את זה, נשאלת השאלה איך תבחרו את הטכנאי המתאים והוק כמו הזמנת כל נותן שירות או איש מקצוע בכל תחום אחר וזה אומר שגם במקרה הזה, אתם רוצים להתנהל כפי שאתם מתנהלים בהזמנת אנשי שירות אחרים – נסו לקבל המלצות מחברים, בני משפחה ובמיוחד ממקום העבודה שלכם (כמעט בכל מקום עבודה יש היום בר מים וברי המים במקומות העבודה בדרך כלל נהנים מתחזוקה שוטפת של טכנאים מקצועיים). אם יש לכם את היכולת ואם יש לכם נגישות לאנשי מקצוע הקשורים לתחום, זה יהיה מצוין אם תוכלו לקבל מהם חוות דעת מקצועית על טכנאי מקצועי.

דבר נוסף שאתם רוצים לעשות הוא להחליף כמה מילים עם טכנאי בר מים בלהבים שאותו אתם חושבים להזמין. דברו איתו על הבעיה שאתם חווים ובחנו האם הוא מנסה באמת לסייע, מציע אפשרויות שונות ויורד לעומק העניין, או פשוט מנסה לסחוט מכם את קריאת השירות שלכם כדי שיוכל כבר לצאת לדרך. אתם בהחלט יכולים להניח שכל הטכנאים המציעים את שירותיהם בתחום ברי המים הם טכנאים מקצועיים, שיודעים לבצע את העבודה וגם אם זה לא המצב, אין לכם שום אפשרות לבחון כל אחד מהם בנפרד ולכן נכון יהיה מבחינתכם להניח שהטכנאי מולכם הוא טכנאי מקצועי, אלא אם אתם מבינים אחרת מהשיחה איתו. תחת ההנחה הזאת, אתם רוצים לוודא שהטכנאי הוא בעל גישה שבאה לסייע ללקוח, לפתור לו את הבעיה ולגבות את המחיר ההוגן עבור המאמץ.

כדאי לבקש הצעת מחיר כתובה בפקס או במייל ולא להסתפק בהצעה טלפונית. עצם ההשקעה של הטכנאי בהצעת המחיר יכולה לתת לכם עוד רמז או שניים לגבי המידה בה הוא מעוניין לספק לכם שירות מקצועי ולפתור עבורכם את הבעיה. כמו כן, לעולם אל תקפצו על ההצעה הזולה ביותר וכמובן גם לא על זו היקרה ביותר. נסו לאתר טכנאי בר מים בלהבים, שמציע לכם את האיזון הטוב ביותר בין מחיר ובין שירות, עד כמה שאתם מצליחים לאבחן את רמת השירות, בין באמצעות המלצות, בין באמצעות חוות דעת מקצועיות ובין באמצעות השיחה שניהלתם איתו כדי להתרשם ממנו.

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!