מים מסוננים – כל השיטות

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

איכות מי הברז שאנו שותים בישראל, אינה מן הגבוהות בעולם, בלשון המעטה. האמת היא, שהמים עצמם, אלו שעוברים אצל "מקורות, עוברים טיפול מיטבי וראויים בהחלט לשתייה. הבעיה מתחילה כאשר הם מתחילים את מסעם ממרכזים אלו לבתים שלנו. בדרכם הם סופחים אל עצמם, שלל מזיקים, מתכות, רעלנים, מיקרואורגניזמים וחיידקים ועוד דברים רבים ולא טובים, הנמצאים בצנרת הישנה שלנו.

גם בשל כך, ברי המים הביתיים, המספקים לנו מים מסוננים הולכים וצוברים תאוצה. הם מאפשרים לנו לשתות מים מסוננים ונקיים, בלי שום הגבלה ובכך בריאותנו משתפרת מכל הבחינות. ישנן כמה שיטות לסינון מים. במאמר זה נפרוט את הבולטות שבהם:

באנר כרטיס ביקור המרכז לברי מים

מה יש לנו במים?

המים המגיעים אלינו בברז, מכילים לצערנו שלל דברים הפוגעים באיכותם. דברים אלו מתחלקים ל-2 קבוצות עיקריות: אלו המסוכנים ומזיקים מבחינה בריאותית ואלו המזיקים רק מבחינה אסתטית, תחושתית ובטעם המים. בקבוצה הראשונה והבעייתית יותר ניתן למצוא מתכות כבדות, חומרי הדברה, חלודה, חול, פסולת מזוהמת ורעילה וכן חיידקים ונגיפים שונים מזהמים. בקבוצה השנייה ניתן למצוא גרגרי אבק, כלור ואפילו פלואריד וכן נספחים שונים הפוגעים בטעם המים ומקנים להם גם ריח לוואי. החומרים השונים שבמים, דורשים גם פתרונות סינון שונים, כאשר יש מסננים היעלים נגד מזיק אחד אך חסרי אונים מול האחר.

השיטות להשגת מים מסוננים

השיטה הראשונית והבסיסית ביותר היא באמצעות פילטרים. אלו יכולים ללכוד לכלוך וחומרים, בעיקר מאוד גדולים. ככל שהפילטרים יהיו איכותיים יותר או צפופים יותר, יעילותם תגדל, אבל לרוב, הם פחותים ביעילותם מהשיטות האחרות. חשוב גם להבין, כי הפילטרים בעצמם, אם לא מטפלים בהם, יכולים להיות גם הם מצע של חיידקים ולכן קיים צורך תמידי להחליף אותם פעם בתקופה (תלוי בסוג הפילטר).

סינון נוסף ויעיל הרבה יותר הוא באמצעות מסנן פחם. לפחם, שנטייתו היא לספוג דברים, יש יכולת לא רק לסנן אלא גם לספוח לתוכו חומרים מזיקים. ביחוד הדברים אמורים לגבי כלור, דברים המקנים טעמי לוואי וריחות וכן לכלוך. מסנני הפחם נבדלים בינם לבין עצמם בעובי המסנן שלהם הנמדד במיקרונים ולעיתים נמצא במכשיר אחד 2 מסנני פחם, המציעים סינון כפול ומיטבי יותר. יחד עם זאת, מסנן פחם אינו יעיל בסילוק של מתכות או של מיקרואורגניזמים חיים כמו חיידקים ובקטריות. לכן, לרוב הוא ישולב עם שיטת סינון נוספת, המשלימה אותו.

שיטה אחרת להשגת מים מסוננים, היא באמצעות אוסמוזה הפוכה. שיטה זו נחשבת ליעילה ביותר ולזו המפיקה את המים הנקיים והטהורים ביותר. השיטה משתמשת בלחץ מים אוסמוטי הפוך, כדי לנטרל ולסלק גם מלחים, חיידקים, בקטריות ומתכות, כך שבסוף התהליך המים יוצאים מן הצד השני, נקיים לגמרי. אלא שאליה בקוץ בה: במהלך האוסמוזה ההפוכה, אנו מאבדים כ-75% מהמים שהשתתפו בתהליך. לכן, היא אינה יעילה בסופו של דבר ואינה חסכונית.

נורת ה-UV. נורה זו היא משלימה לרוב את מסנן הפחם ומסלקת את הדברים שהוא לוקה בהם, בעיקר מתכות כבדות ואורגניזמים חיים. באמצעות הסנן הבקטריאלי, הפועל באמצעות קרינת UV (אולטרה סגול), נפגעים יכולות ההתרבות של החיידקים והם מושמדים.

כאמור, לרוב נמצא בברי המים המתקדמים המספקים לנו מים מסוננים, שילוב של כמה שיטות, כך שיובטח לנו פתרון כולל ומלא ומים שהם גם בריאים יותר וגם טעימים יותר.

לא לעולם חוסן

כפי שציינו, שיטות ואביזרי הסינון השונים דורשים תחזוקה או החלפה בתקופות זמן קבועות. סנני פחם למשל, דורשים החלפה כל חצי שנה ונורות UV דורשים החלפה כל שנה. לרוב, החברות המספקות את ברי המים, יעניקו את השירות הזה, אך חשוב לציין כי אחריות זו מוטלת גם עליכם וכי אם לא תתבצע החלפה סדירה, איכות המים תפגע.

חשוב גם להדגיש, כי באופן טבעי, איכות סינון מתקדמת יותר המשולבת בבר מים מסוננים, תגרור גם עלות גבוהה יותר למכשיר. בסופו של דבר, השיקול הוא שלכם ורק שלכם, אולם המלצתנו תמיד היא לבחור את הסינון האיכותי ביותר, בוודאי כאשר יש ילדים קטנים.

'המרכז לברי מים' הינה חברה מובילה בכל עולמות ברי המים המספקים מים מסוננים. נשמח להציע לכם מבחר ברי מים, המציגים יכולות סינון מהבסיסיות ועד המתקדמות ביותר, לבחירתכם. מומחי המרכז, ישמחו לייעץ לכם ולהתאים עבור הצורך שלכם את בר המים האיכותי והמשתלם ביותר עבורכם.

מטבח מעוצב עם בר מים

איכות מי הברז שאנו שותים בישראל, אינה מן הגבוהות בעולם, בלשון המעטה. האמת היא, שהמים עצמם, אלו שעוברים אצל ''מקורות", עוברים טיפול מיטבי וראויים בהחלט לשתייה. הבעיה מתחילה כאשר הם מתחילים את מסעם ממרכזים אלו לבתים שלנו. כל פתרונות הסינון בכתבה

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!