כל מה שצריך לדעת על בדיקת מזח

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

אם לא שמעתם אף פעם על מז"ח, הרי שמדובר על ראשי התיבות של המילים מונע זרימה חוזרת. למעשה, המטרה של המזח המדובר היא להבטיח את התקינות של צנרת המים וזאת על ידי מניעה של העברת מים שזרמו דרכה חזרה אל הצנרת. הזרימה להיות צריכה חד כיוונית בלבד וכל מקרה של תקלה או בעיה שונה הנוגעת לזרימה, חשוב מאוד לדאוג שהמים לא יחזרו בחזרה למקום שממנו הם יצאו וכך שלא ייווצר זיהום במי השתייה. אין ספק כי מזח מהווה דבר חשוב ביותר ועל כן, אם אתם צריכים להתקין מזח בביתכם או בבית העסק שלכם בירושלים, כדאי שתבחרו מתקין מזח בירושלים שיודע כיצד לבצע את העבודה המדוברת בצורה הטובה, המקצועית והאמינה ביותר שיכולה להיות.

 

מי חייב להתקין מזח?

התקנת מזח מהווה הליך אשר קבוע בחוק והוא מתבסס על תקנות אשר נקבעו על ידי משרד הבריאות. לא מעט בתי עסק יודעים כי הפעילות העסקית השותפת שלהם מותנית בין היתר על ידי התקנת מזח בצורה תקינה ואיכותית על ידי איש מקצוע אמין שידוע באסמכתו לבצע את הפעולה המדוברת וכן, בביצוע בדיקה שנתית על ידי איש מקצוע שמוסמך לבצע את הבדיקה ויודע כיצד לבצע אותה. לא פעם בשל אי תקינות של המזח המתגלה בבדיקה שנתית יהיה צורך לבצע בו תיקונים או לבחור חלקים למזחים שיחליפו חלקים שיש בהן בעיה כלשהי, על מנת שהמזח יפעל בצורה תקינה.

אם אתם תוהים איזה עסקים חייבים להתקין מזח, הרי שעל פי התקנות של משרד הבריאות כאמור יש מגוון רחב של עסקים אשר מחויבים להתקין מזח וכן לבדוק אותו באופן קבוע. בראש ובראשונה יהיו אלה עסקים אשר מגיעים מהתחום של החקלאות וזאת בשל העובדה שהם עוסקים בתחום תוצרת מזון. מעבר לכך, תעשיות שונות ובפרט תעשיות תרופות ומזון יהיו חייבות בהתקנת מזח שכן, במידה ומים יזרמו חזרה בשל תקלה או בעיה כלשהי, הזיהום שיכול להיווצר יכול לסכן את בריאותם של רבים.

 

בדיקת מז"ח- מה חשוב לדעת?

אז כאמור, יש לא מעט עסקים שמחויבים על פי הוראת משרד הבריאות להתקין מזח. אולם כאמור, אותם עסקים נדרשים גם לבצע בדיקת מזח מקצועית בכל שנה מחדש. הבדיקה השנתית היא בדיקה חשובה מאוד וחשוב שהיא תערך על ידי אנשי מקצוע מתאימים. כיום ניתן למצוא לא מעט חברות המציעות את שירותיהן בתחום ביצוע בדיקות מעין אלה, אך יש לוודא טרם בוחרים בחברה כי אנשי המקצוע המבצעים את הבדיקות הוסמכו לביצוען על ידי משרד הבריאות וכן שיש להן ניסיון וותק בתחום המדובר.

עבור חלק מהאנשים בדיקת מזח נשמעת כמו מטרד לא נעים במיוחד ובעיקר בשל העובדה שחובה  לבצע אותה מדי שנה ואין אפשרות לדלג עליה. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין את החשיבות של הבדיקה המדוברת. בדיקת מזח איננה עוסקת רק בתקינות של המים, אלא גם מאפשרת לבצע בדיקה רצינית ומהותית מאוד לתחזוקה של צנרת המים כולה. באמצעות בדיקה זאת, ניתן לגלות האם יש בעיות קשות יותר בצנרת אשר ניתן לפתור בקלות אם רק יקבלו טיפול מתאים וראוי בזמן. כלומר, באמצעות בדיקה זאת ניתן לאתר תקלות בראשית דרכן ולתקן אותן בצורה קלה כאשר אם הן לא היו מתגלות בזמן הן היו דורשות תיקון רציני הרבה יותר והשקעה כלכלית רצינית הרבה יותר על העבודה.

באמצעות בדיקת מזח ניתן לגלות האם יש הצטברויות של אבנית העלולה להוביל לסתימות, זיהומים והצפות. כמו כן, דרך בדיקה זאת ניתן לגלות האם יש סימנים שמעידים על בעיות קשות יותר בצנרת.

כמובן שחשוב לזכור כי עבור הבדיקה המדוברת יש לבחור באנשי מקצוע שביררתם אודותם מראש ובהתאם לפרמטרים שונים הם התגלו כאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!