מערכת אוסמוזה הפוכה לבית

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

מערכת אוסמוזה הפוכה לביתמערכת אוסמוזה הפוכה לבית

מערכות סינון וטיהור המים המוצעות היום לבתים פרטיים הן מערכות מצוינות ברובן ומציעות, רובן, רמה טובה של סינון וטיהור של מי השתייה. יחד עם זאת, כמו בכל תחום, גם בתחום הזה יש מערכת אחת שהיא טובה יותר מכולן ובתחום הזה מדובר באוסמוזה הפוכה. מערכת אוסמוזה הפוכה לבית היא ללא ספק המערכת הטובה ביותר למי שרוצה ליהנות ממים צלולים, מסוננים וטהורים ברמה הגבוהה ביותר, אלא שמערכת כזאת לא מתאימה להתקנה על הברז הראשי של מערכת המים בבית. בשורות הבאות נסביר מדוע וכיצד נכון להתקין מערכת כזאת.

 

אוסמוזה הפוכה – למה לא לכל הבית?

ובכן, הסיבה הראשונה והמתבקשת היא שפשוט לא צריך. אין שום צורך לסנן או לטהר את מי השתייה בבית עבור מכונת הכביסה, עבור המקלחת או עבור המים באסלה. חשוב להבין שהמים בישראל הם גם כך ברמה גבוהה ובבתים רבים צורכים את המים ישירות מן הברז ללא כל סינון או טיהור נוסף מעבר למה שמספקת חברת המים. יחד עם זאת, אם אתם מבקשים לעצמכם רמה גבוהה של סינון וטיהור, זה בהחלט לגיטימי ובעל ערך, אבל רק כאשר מדובר במי שתייה. בכל יתר שימושי המים בבית אין כל ערך לסינון וטיהור המים ולכן אין שום היגיון או צורך בהתקנת מערכת אוסמוזה הפוכה לבית עבור כל צנרת הבית. אבל מעבר להיגיון הפשוט הזה, ישנה סיבה חשובה נוספת שכדאי להכיר.

אוסמוזה הפוכה היא טכנולוגיה בזבזנית למדי, הן בחשמל והן במים. תהליך הסינון והטיהור המבוצע במסגרת תהליך אוסמוזה הפוכה, דורש שימוש בחשמל לצורך יצירת לחץ מים שידחוס את המים אל עבר הממברנה המסננת, לחץ שנוצר באמצעות מדחס חשמלי. בנוסף לכך, בתהליך ישנו שיעור מסוים של מים שמופנים ישירות לביוב, מה שיוצר בזבוז של מים, על אף שהמערכות המודרניות יודעות למזער את הבזבוז הזה למינימום ההכרחי. מכל הסיבות האלה, אין שום סיבה להתקין מערכת אוסמוזה הפוכה לכל צנרת המים בבית.

 

אז היכן מתקינים את המערכת בכל זאת?

אחרי שאמרנו את כל זה, מערכת אוסמוזה הפוכה לבית היא ללא ספק המערכת הטובה ביותר שאתם יכולים לצייד בה את עצמכם ולכן כדאי לדעת איך נכון להתקין אותה. בהמשך לכך, הדרך הנכונה ביותר להתקין את המערכת היא בתור מערכת סגורה בעלת ברז עצמאי משלה אותו מתקינים היכן שהוא בחדר המטבח, בדרך כלל בשולי הכיור בסמוך לברז המטבח המקורי. בצורה זו אתם למעשה יוצרים לעצמכם מקור מים באיכות הגבוהה ביותר, ממנו תוכלו לצרוך את מי השתייה שלכם ככל שיידרש ולדעת שכל טיפת מים שמיוצרת על ידי המערכת הזאת היא טיפה שמנותבת למי שתייה בלבד. במערכות סינון וטיהור אחרות למשל, החיבור נעשה בדרך כלל לברז המטבח המקורי. ברז זה אמנם משרת אותנו עבור מי השתייה, אבל הנתח הגדול ביותר של מים שזורמים דרכו מנותב דווקא לצורך שטיפת כלים, מה שאומר שבמערכות אלה, החלק הגדול ביותר של שחיקה אותה חווה הסנן והמערכת כולה, נובע משטיפת כלים, צורך שלא עבורו הותקנה המערכת מלכתחילה.

מערכת אוסמוזה הפוכה לבית עם ברז עצמאי משלה, תבטיח לכם את הקונסטלציה הטובה ביותר, הזולה ביותר והיעילה ביותר למים מסוננים ומטוהרים ללא טיפה של בזבוז. את המערכת הזאת תוכלו להזמין במגוון חנויות, אם כי ההמלצה היא לפנות לגורם המתמחה במערכות טיהור וסינון מים ובמיוחד כזה שמכיר ומתמחה בתחום של אוסמוזה הפוכה, שנחשבת לתחום ייחודי שמחייב היכרות וידע מקצועי מיוחדים.

מערכת אוסמוזה הפוכה לבית

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!