אוסמוזה הפוכה ביתית

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

אוסמוזה הפוכה ביתיתאוסמוזה הפוכה ביתית

כפי שאתם בטח יודעים, מדינת ישראל מתפילה היום מי ים כדי לספק מי שתייה באיכות גבוהה לאזרחי ישראל. לו נכנסתם למפעל ההתפלה שאחראי על המשימה הזאת, הייתם נתקלים במערכת עצומת ממדים שמתפילה מי ים באמצעות טכנולוגיית האוסמוזה ההפוכה בהספקים עצומים ועל חשבון צריכת חשמל מטורפת. אבל זה כשמתפילים מים למדינה שלמה. אתם בסך הכל מחפשים מערכת אוסמוזה הפוכה ביתית ושם מדובר במערכת קטנה וקומפקטית, שלא דומה בכלום למערכת הלאומית להתפלת מים בישראל. ולמה היה חשוב לנו להציג בפניכם את שתי האפשרויות הללו זו מול זו? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

אוסמוזה הפוכה – חרב פיפיות

אוסמוזה הפוכה היא טכנולוגיה גאונית, שמבוססת על השקעת אנרגיה כדי לבצע תהליך שמנוגד לתהליך האוסמוזה שמתרחש בטבע כל הזמן באופן טבעי ופשוט (מכאן הכינוי 'אוסמוזה הפוכה'). טכנולוגיה זו מאפשרת לנו להגיע לרמת סינון וטיהור של מים, אליה לא יודעת להגיע אף טכנולוגיה אחרת. אוסמוזה הפוכה ביתית או תעשייתית לצורך העניין, היא מערכת שיודעת לסנן מהמים כל סוג של מזהם וגם את רוב הבקטריות במים, אלא שכדי לעשות זאת, משתמשת המערכת בחשמל ובכמויות גדולות של מים. החשמל נועד בעיקרו בכדי ליצור את הלחץ האוסמוטי, הנדרש להעברת המים דרך ממברנת הסינון ובזבוז המים נובע מהפניית חלק לא קטן מהמים המגיעים למערכת אל הביוב, כחלק מהתהליך כולו, עליו לא נרחיב כעת. במילים אחרות, מדובר במערכת שיודעת להציע לנו ערך יוצא דופן, אבל במחיר לא קטן.

מערכת התפלת המים הלאומית מול המערכת הביתית שלכם

בהתפלת מים ברמה לאומית, אין שום אפשרות להתפשר על כלום – חשוב מאוד לייצר כמויות עצומות של מים מטוהרים בכל עת, על מנת להבטיח אספקת מים סדירה לכל אזרחי המדינה בכל עת ובכל מקום. זה אומר מערכות אדירות שצורכות המון אנרגיה. בהתפלת מים ברמה לאומית גם אין שום בזבוז של מים, שכן המים הנכנסים למערכת הם מי ים והחזרת חלק מהם לים לא נחשבת לבזבוז כלל וכלל. במערכת אוסמוזה הפוכה ביתית הסיפור הוא לגמרי אחר. בבית אתם לא זקוקים לכמויות עצומות של מים, אלא יכולים להשתמש במערכת שיודעת לבצע את התהליך ברקע ולצבור מים מטוהרים בתוך מיכל ייעודי שבו תמיד יהיו מים מטוהרים המוכנים לשימוש לכשתרצו בכך. מערכת כזאת לא דורשת אנרגיה רבה ולא תרגישו אותה כמעט בחשבון החשמל. במערכת הביתית שעובדת ברקע, ניתן גם להפחית מאוד את היקף בזבוז המים ולהגיע ליעילות של 80%-90% בניצולת המים. מעבר לכך, את המערכת הביתית אתם לא צריכים לחבר לצינור הראשי. הרי אין טעם לסנן ולטהר את מי האמבטיה, השירותים או הכביסה בבית. המערכת צריכה להיות מחוברת לברז ייעודי במטבח, שישמש אתכם למי שתייה בלבד. בכך למעשה, תוכלו להתקין אוסמוזה הפוכה ביתית קומפקטית בביתכם, ליהנות ממי שתייה סופר נקיים ומטוהרים מבלי לבזבז חשמל ומבלי לבזבז מים. 

איזו מערכת מתאימה לכם?

ישנם היום דגמים רבים של מערכות אוסמוזה הפוכה ביתית ואלו נבדלות זו מזו בעיקר על פי איכות החומרים, הספק העבודה וניצולת המים. לבית ממוצע, אתם יכולים בהחלט להסתפק במערכת קטנה וקומפקטית שעובדת כאמור ברקע ואין שום צורך לקנות מערכת מפוארת עם ביצועים יוצאי דופן. את הביצועים האלה אפשר לשמור למפעלי התפלה, למפעלי תעשייה לייצור מזון ומשקאות ולבתי חולים, אבל בבית שלכם אתם לא צריכים יותר מאשר מערכת אוסמוזה הפוכה ביתית קומפקטית, שגם מגיעה עם תג מחיר קומפקטי.

אוסמוזה הפוכה ביתית

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!