איך לטפל בג'וקים בתמי 4

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

המטבחים שלנו הופכים למשוכללים ומאובזרים יותר ויותר משנה לשנה. תמי 4 הוא דוגמה מצוינת למגמה הזו, כשאפשר לומר שבר מים הוא כבר כמעט סטנדרט ברוב הדירות. המטבחים שלנו מושכים אליהם גם אורחים לא רצויים ובפרט ג'וקים – גם גדולים (אלה הכהים שנקראים תיקנים אמריקאים) וגם קטנים (הבהירים יותר, ששמם המדעי הוא תקינים גרמנים). איך מטפלים בתופעת ג'וקים בתמי 4? המידע בעמוד זה יעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות לגבי ריסוס והדברת ג'וקים בדרכים נוספות.

 

 

איזה ג'וקים עלולים להסתתר בבר מים?

כאמור יש שני סוגי תיקנים – גרמנים ואמריקאים. התיקנים האמריקאים, אלה הגדולים, עלולים להתרוצץ במטבח אבל ברוב המקרים הם גדולים מכדי להיכנס לתוך בר המים ובכל מקרה הם מעדיפים מקומות מסתור אחרים. תיקנים גרמנים לעומת זאת אוהבים להתחבא בתוך מכשירים דוגמת תמי 4, מכונת קפה, מיקרוגל ואפילו מעבד מזון. הם מסתתרים בחלק שבו נמצא המנוע ונהנים מהחושך, הלחות, החמימות והמחסה שנתפש מבחינתם כבטוח.

ריסוס

טיפול בג'וקים גדולים מבוסס בעיקר על ריסוס. ניתן לבצע ריסוס נגד ג'וקים כבר בתחילת הקיץ, ואם בחרנו נכון בחברה מנוסה ואחראית התוצאה תהיה קיץ שלם ללא תיקנים אמריקאים. הריסוס יפתור גם בעיה שכבר נוצרה, כלומר נוכחות של ג'וקים גדולים. חובה להקפיד להימנע מריסוס ישיר על מכשירים שונים במטבח לרבות התמי 4, וכן על כלי מטבח וכמובן מזון מכל הסוגים לרבות חומרי גלם. הריסוס יתבצע על הרצפה, לאורך הקירות ומתחת לארונות. עוד חשוב להדגיש כי בדרך כלל הריסוס לא אפקטיבי נגד תיקנים גרמנים משום שהם פיתחו חסינות ביחס לרוב חומרי ההדברה שניתנים בדרך זו.

ג'ל

ריסוס נגד ג'וקים ללא ריח הוא פתרון מוצלח למטבח שיש בו תיקנים אמריקאים, אבל כאמור אם בתמי 4 ובסביבתו יש תיקנים גרמנים נדרש פתרון אחר. האופציה המקובלת במקרים אלה היא מיקרו קפסולות במרקם של ג'ל אשר מכילות חומר רעיל. הקפסולות הזעירות לא מסוכנות לבני אדם וגם לא לחיות מחמד, כך שניתן לפזר אותן ברחבי המטבח, בכל מקום שבו נצפו תיקנים גרמנים (וגם במקומות שבהם המדביר, על סמך הניסיון שלו, יודע שהג'וקים הקטנים מגיעים אליהם). החומר הרעיל מבוסס על עמילן תירס שמהווה מעדן של ממש מבחינת הג'וקים הקטנים ולכן האפקטיביות הרבה של ההדברה – אם כי נדרשת סבלנות עד שכל הג'וקים מחוסלים.

מלכודות דבק

שיטת פעולה אפשרית נוספת נגד תיקנים גרמנים בתמי 4 הוא מדבקות ייעודיות שמודבקות בסמוך לבר המים. המדבקות מפיצות פרומונים – מולקולות עם ריח שהג'וקים הקטנים אוהבים. בהתאם התיקנים הגרמנים נמשכים אל המדבקות, הדבק מצמיד אותם לנייר וכך הם מתים. החיסרון העיקרי של שיטה זו הוא הרגישות של המדבקות לשמש, ולכן לא ניתן להשתמש בהן במקומות חשופים לקרינה ישירה.

כותב המאמר יהונתן הלל מחברת הדברה סנטר

לערוץ היוטיוב של חברת הדברה סנטר לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק של הדברה סנטר לחצו כאן

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!