החלפת סנן בר מים באשקלון – האם זה הכרחי?

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

 

החלפת סנן בר מים באשקלון כיום מעטים הבתים שאינם מחזיקים בבר מים מסוג כזה או אחר. ברי המים מעניקים לנו צריכת מים מינרלים באופן חופשי לאורך כל שעות היום, וזאת מבלי לסחוב בקבוקים בכל פעם. אך בר המים אינו דבר קסום אשר אינו מצריך טיפול, יש להחליף סנן מים בכדי לשמור על איכות המים. ההחלפה צריכה להתבצע באופן חוזר לפי מספר פרמטרים. לפניכם כל הפרטים אודות החלפת סנן בר מים.

 

מהו סנן מים?

מי השתייה שלנו בארץ ובאשקלון אינם מזוהמים כמו במקומות אחרים בעולם, אך עדיין רצוי להימנע משתיית מי ברז. במדינות עולם שלישי בכדי לשתות מי ברז עליהם להרתיח תחילה את המים ורק לאחר מכן יעברו סינון ויהיו ראויים לשתייה. סנן המים נמצא בצנרת ובברי מים ביתיים. תפקידו של מסנן המים הוא להעביר את המים מעין טיהור כדי שיהיו ראויים לשתייה. ישנם סוגים שונים של מסנני מים לברי מים.

 

אילו סוגי מסננים קיימים (לאו דווקא בבר מים)

המים שמגיעים אל בר המים שלכם אינם מים קדושים, למעשה הבר מים עובד בתהליך שונה מהצינור המגיע לברז ומעביר את המים מעין טיהור כדי שיהיו ראויים לשתייה. חלק מהתהליך מצריך מעבר דרך מסנן המים, ישנם שלושה סוגים עיקריים של מסנני מים. לפני שאתם קונים או מבקשים מאיש המקצוע להתקין עבורכם סנן מים עליכם לוודא שאכן לסנן יש תעודה של מכון ההתקנים הישראלי. לפניכם סוגי המסננים העיקריים בשוק:

 

מסנן אבנית באשקלון

מסנן אבנית אינו חובה על פי חוק, למעשה זהו סנן מותרות אפשר לומר. הסיבה לכך היא שאבנית אינה נחשבת למפגע בריאותי אלא אסתטי. ניתן למצוא מסנן אבנית בכל רשת חנויות או דרך איש מקצוע, אך למעשה אתם לא באמת חייבים מסנן אבנית ואם תרצו להימנע מאבנית יש כדוריות סיליפוס שניתן על ידי איש מקצוע.

 

החלפת סנן בר מים באשקלון – מסנן מכני

זהו הסנן הבסיסי ביותר שקיים בשוק, הוא מיועדת להתקנה בברז הראשי של הבית. תפקיד המסנן הוא לסנן לכלוך גס יחסית. סנן זה מתאים בעיקר לבתים בהם הצנרת ישנה בבית כיוון שמצטברת החלודה. לעולם את תתקינו את המסנן המכני מתחת לכיור, הוא ייסתם לכם מהר מאוד. החלפת המסנן המכני הוא בהתאם להוראות היצרן.

 

טכנולוגיות סינון

מבין טכנולוגיות הסינון השונות תוכלו לראות את שיטת הפחמן בה אנו משתמשים במחסניות העשויות פחם בעל תכונת ספיחה. ככה כמות הכלור יורדת וניכר שיפור בטעם המים. יש את טכנולוגיית ריכוך מים כאשר מתרחשת החלפה בין יוני סידן ומגנזיום עם יוני נתרן – זאת השיטה הביתית הנפוצה ביותר.  אוסמוזה הפוכה היא שיטת סינון בלחץ דרך קרום חדיר, זאת הדרך להיפטר מכל החיידקים והווירוסים בצורה היעילה ביותר.

 

בבתים פרטיים באשקלון סוגי המסננים הנפוצים ביותר הוא מסנני פחמן, ריכוך מים ואוסמוזה הפוכה. ישנם עוד סוגי מסננים המשלבים את שתי האפשרויות ביניהם, אך אינם קשורים לבר המים שלנו. השאלה העולה היא למה אנחנו צריכים בר מים אם יש לנו למעשה מסנן גם בברז?

 

למה בר מים עדיף על מי ברז?

לא נשלה אתכם, על פי מחקרים מי הברז בישראל הם מהטובים ביותר בעולם. סביר להניח שסיבת התמותה שלכם לא תהיה מכך ששתיתם מי ברז. מצד שני, בר מים מקנה לנו יותר מינרלים ומאפשר לנו לשתות מים מסוננים ומטוהרים הרבה יותר מאשר מי ברז. הבעיה העיקרית במי ברז היא לא מקור המים עצמו בעודו נמצא נקי, הבעיה באה לידי ביטוי בדרך על לברז שלכם. במקומות כאלה לא ניתן לבדוק האם הצינורות חלודים או שיש עובש ומקורות אחרים שמהווים סיכון בריאותי בשבילנו. לכן, בר מים מקנה לנו בטיחות רבה יותר בכל הנוגע לשתיית מים מזוקקים, בריאים ומלאי מינרלים.

 

לא, הכנרת היא לא מקור המים היחיד

רבים נוהגים לחשוב שמקור המים היחיד בישראל הוא הכנרת. אז לא, זה לא יעיל. ישנם עוד מספר מקורות מים בישראל.

  • מי תהום – מים אלה נשאבים מהאדמה באמצעות קידוחים, או בארות לאחר ימי הגשם. מים אלו צלולים מאוד ונקייה ברמה בקטריאלית גבוהה. ישנן חברות גדולות שדואגות לשאוב את המים עבורנו.
  • התפלת מי ים – מי ים אינם ראויים לשתייה. רק לאחר זיקוק או אוסמוזה הפוכה ניתן לשתות מי ים.
  • מקורות בשפלה – ישנם נהרות ותעלות בשפלה מהם ניתן לשאוב מים, אך מים אלה לרוב יכילו כמות גדולה של חיידקים.
  • אגמים – אגמים גם הם מקור שאיבה של חברות שונות, רמות החיידקים בהם נמוכות מאשר מקורות בשפלה. יש לבצע התאמות וסינונים לפני השימוש כמובן.

 

החלפת סנן בר מים באשקלון – כל כמה זמן רצוי להחליף?

זאת שאלה מאוד טריקית שהרי כל אדם או כל משפחה שותים מים בתדירות אחרת. החלפת סנן מים הוא בהתאם לאופן השימוש בו, אך בכדי לעשות סדר בבלגן ההמלצה הרווחת היא להחליף מסנן מים אחת לחצי שנה. מה יקרה אם לא נקפיד? חודש או חודשיים לאחר החצי שנה זה עדיין לא נורא ולא תרגישו בהבדל. אך לא להחליף בכלל מסנן מים יהיה כאילו אתם שותים מי ברז ללא סנן – אתם פשוט משלמים סתם.

 

האם יש הבדל בין סנני המים בערים השונות?

מקור המים שמגיע לבתים באשקלון שונה מזה של אילת. החלפת סנן בר מים באשקלון אינו צריך להתחלף בתדירות גבוהה יותר מאשר בעיר אילת, איך זה הגיוני? החלפת סנן בר מים באשקלון צריכה להיות מבוצעת אחת לחצי שנה, על אף שהצנרת יותר ישנה מאשר אילת, או כל עיר חדשה אחרת. בסופו של דבר לסנן המים יש תפקיד והוא עונה עליו בין אם מדובר במים טהורים יותר או פחות – התוצאה זהה.

 

האם זה משתלם להחזיק בבר מים?

החלפת סנן בר מים באשקלון

אוקיי אז הבנו שצריך להחליף מסנן אחת לחצי שנה, יופי עוד הוצאה. מלבד לכך אנו משלמים על השימוש בבר המים… אבל מצד שני זה לא בריא לשתות מים מהברז, אז אולי פשוט אפשר לקנות בקבוקי מים מינרלים? יכולנו לחשוב שהוצאות עבור בקבוקי מים יהיו זולים יותר מאשר אחזקה של בר מים. התשובה היא לא, בר מים הינו משמעותית זול יותר מאשר רכישה של בקבוקי מים. מלבד לפן הכלכלי יש גם את העניין הבריאותי, מי שקונה בקבוקי מים סביר להניח וישתה פחות מים. כאשר יש לנו בר מים זמין אנו שותים מים באופן תדיר יותר, על כל בית להחזיק בבר מים כדי לשמור על בריאות המשפחה.

 

האם דרוש איש מקצוע בכדי להחליף סנן מים באשקלון?

לדעת רוב התשובה היא כן אך אין זו חובה אם יש לכם ידיים טכניות. הסיבה לכך שנדרש איש מקצוע בכדי להחליף מסנן הוא שישנם סוגים שונים כפי שציינו ויש לעבוד בדיוק על פי הוראות היצרן. מלבד לכך, איש מקצוע יכול לזהות עוד תקלות צפויות בבר המים שלכם בעודו מחליף את המסנן וכך לחסוך לכם הוצאות נוספות.

 

אם לא תרצו להיעזר באיש מקצוע תמיד תוכלו לרכוש מסננים מאותה חברה של בר המים שלכם, תראו שההבדל במחירים אינו כל כך משמעותי. שימו לב שאתם מציינים בדיוק את שם הדגם הנכון כדי להבטיח שהמסנן שהוזמן הוא המקורי.

 

כיצד בוחרים איש מקצוע אמין?

כאשר אתם בוחרים איש מקצוע עליכם להכיר את החברה ממנה הוא מגיע. חברה אמינה תציע לכם מגוון שירותים נוספים מלבד החלפת סנן בר מים. מלבד להחלפת סנן בר מים החברות יציעו לכם גם שירותי תחזוקה, תיקון ובדיקות טכניות לכל סוגי ברי המים.

 

איפה נמצאות רוב הקריאות?

החלפת סנן בר מים באשקלון היא הקריאה הנפוצה ביותר עבור שירותי חברות התיקון. אולי מדובר על הקפדה יתרה או על צפיפות רבה יותר, או אפילו על זיהום רציני יותר. מלבד לעיר אשקלון מרכז הארץ הוא הפופולרי ביותר עבור קריאות החלפת סנן בר מים. ייתכן שזאת מכיוון שבצפון הארץ פחות נוהגים להשתמש בברי מים.

 

החלפת סנן בר מים באשקלון – לסיכום

החלפת סנן בר מים באשקלון או בכל עיר אחרת במרכז הארץ יהיה נפוץ יותר מאשר בצפון הארץ. אך עדיין כולנו צריכים להחליף סנן אחת לחצי שנה, לא משנה איפה אתם גרים ומאיזה מקור מגיעים המים שלכם. תמיד מומלץ להיעזר באיש מקצוע כדי להבטיח את יעילות ותקינות סנן המים, מלבד לכך איש מקצוע יכול לזהות תקלות עתידיות במקרה בו לא השתמשתם כראוי במכשיר. לכל בר מים יש סנן אחר ויש לפעול אך ורק לפי הוראות היצרן. אם אין לכם חוש טכני עדיף לכם לא להתעסק במכשיר. עליכם לבחור בחברה אמינה שמתמחה בתחום ברי המים, מקום אמין יציע לכם שירות אדיב, מהיר וחסכוני.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!