כמה מים באמת מומלץ לשתות ביום ולמה זה כזה חשוב?

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

מים מכסים כ-70% משטח כדור הארץ, הם כ-60% ממשקל הגוף שלנו (יותר אצל גברים מאשר נשים, אגב, וגם יותר אצל צעירים מאשר מבוגרים) – והם גם המרכיב החשוב ביותר בתזונה. חשוב לשתות הרבה, ולא רק בקיץ, וכאן בעמוד תמצאו מידע מקיף לגבי הכמות המומלצת, התועלות שמספקים המים והדרך הטובה ביותר לוודא שאתם שותים מים איכותיים באמת.

הכמות היומית המומלצת לשתייה

הגוף שלנו זקוק לנוזלים כדי לתפקד, ובמקביל מאבד מדי יום כ-1.5 ליטר נוזלים בשתן ועוד כליטר בהזעה ונשימה. בהתאם צריכת הנוזלים היומית היא כ-2.5 ליטר ולמעשה מעט יותר – וחלק ממנה, כ-20%, מתקבל מהמאכלים (בפירות ובירקות יש לא מעט מים). את השאר יש לספק לגוף בשתייה, ולכן הכמות המומלצת היא כ-2.2 ליטר, כלומר 9-10 כוסות מים ביום. שיטת חישוב נוספת היא על סמך משקל הגוף – פשוט כופלים את המשקל ב-0.03 וזהו המינון המומלץ. למשל, במשקל 80 ק"ג נדרשים 2.4 ליטר מים ביום.

עוד כדאי לדעת שלגברים כדאי לשתות קצת יותר – כ-12 כוסות ביום. נשים הרות זקוקות ליותר מים, ולכן עבורן ההמלצה העדכנית היא 11 כוסות, ואצל נשים מניקות הצורך גבוה אפילו יותר – כ-13 כוסות ביום.

מצבים ספציפיים שמחייבים שתייה מרובה אפילו יותר מהמינון הנ"ל: כשמשלשלים, במצבי חולי ובפרט כאלה שיש בהם חום גבוה (ולכן אובדן נוזלים מוגבר), כשיש דלקת חוזרת בדרכי השתן, בזמן שהות במקום שהטמפרטורה בו גבוהה (כולל מקומות מחוממים מאוד בחורף) וכן בזמן ביצוע פעילות פיזית מאומצת – 2-3 כוסות מים בכל שעת פעילות גופנית כזו.

התועלות העיקריות שיש במים

למים יש מספר תפקידים חשובים במיוחד בגוף האדם. תפקיד אחד הוא לסייע לתפקוד המעיים. כשבמעיים שורר יובש בגלל שתייה לא מספקת, הם מושכים נוזלים מהצואה, והתוצאה היא עצירות. איבר שני שזקוק לנוזלים כדי לתפקד באופן תקין הוא הכליות, שבזכות המים מסלקות רעלים מהגוף (דרך השתן). לעומת זאת, כשלא שותים מספיק, יש סיכון ממשי להיווצרות אבנים בכליות. בנוסף המים משמנים את המפרקים ומקטינים את השחיקה שלהם, תורמים לבריאות העור ולמראה חיוני ועוזרים גם לשמור על משקל רצוי. הסיבה לכך היא שהמוח שלנו לא תמיד מצליח להבחין בין תחושת רעב לתחושת צמא, ולכן במקרים של אי שתיית מים לפי ההמלצות אנחנו עלולים לאכול יותר מכפי שאנחנו באמת צריכים.

האם ניתן להמיר מים במשקאות אחרים?

גוף האדם מאבד נוזלים ולכן נדרשת שתייה מרובה. יש כמובן עוד משקאות רבים, אבל חשוב להדגיש כי רובם מספקים תועלת פחותה בהשוואה למים. המשקאות הממותקים למיניהם אף עלולים להיות מזיקים, וגם המשקאות המוגזים ואלה המכילים כימיקלים שונים לא מומלצים ע"י מומחים לתזונה ובוודאי לא כתחליף למים. כן ניתן להמיר חלק מכוסות המים שרצוי לשתות במשך היום בתה צמחים על בסיס טבעי. מיצים מפירות ללא תוספת סוכר יכולים גם להחליף כוס מים אחת או שתיים ביום.

איך להבטיח מקסימום איכות?

כשמקפידים לשתות מדי יום את כמות המים הנ"ל, ועל-מנת להפיק מקסימום תועלת מכך, חשוב לוודא שהמים נקיים באמת. לשם כך מומלץ לרכוש מטהר מים איכותי, שיסנן מהם חומרים לא רצויים וישפר את טעמם. כמו כן חובה להקפיד על תחזוקה נכונה שלו, ובפרט על החלפת פילטרים בתדירות שאותה הגדיר היצרן של המכשיר. בדרך זו תוכלו לשתות עוד ועוד מים בראש שקט באמת – וליהנות מבריאות אופטימלית.

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!