מים מסוננים או מים מינרליים – מה עדיף?

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

הפוסט בבלוג דן ביתרונות הבריאותיים, ההשפעה הסביבתית ובעלות-תועלת של מים מסוננים ומים מינרליים. מטרתו היא לספק לקוראים מידע מקיף כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי הרגלי צריכת המים שלהם.

 

1. מהם היתרונות הבריאותיים של מים מסוננים ומינרלים?

גם מים מסוננים וגם מים מינרלים מציעים יתרונות בריאותיים שונים. מים מסוננים עוברים תהליך טיהור, מסיר זיהומים ומזהמים כמו חיידקים, כימיקלים ומתכות כבדות. זה מבטיח שהמים נקיים ובטוחים לשתייה. מצד שני, מים מינרליים מקורם במעיינות טבעיים או בארות, המכילים מינרלים כמו סידן, מגנזיום ואשלגן. מינרלים אלו חיוניים לתפקוד תקין של הגוף ויכולים לתרום לבריאות ולרווחה הכללית.

מים מסוננים מספקים מקור אמין ועקבי של מים נקיים, שהוא חיוני לשמירה על הבריאות. על ידי הסרת זיהומים, מים מסוננים מפחיתים את הסיכון למחלות הנישאות במים ולבעיות במערכת העיכול. זה גם מבטל כימיקלים שעלולים להיות מזיקים שעשויים להימצא במי ברז, כגון כלור, עופרת וחומרי הדברה. יתר על כן, מים מסוננים לרוב נקיים מכל טעם או ריח לא נעימים, מה שהופך אותם למהנים יותר לשתות ומעודדים לחות נכונה.

מים מינרליים, לעומת זאת, מציעים יתרונות בריאותיים נוספים בשל תכולת המינרלים שבהם. המינרלים הקיימים במים מינרליים יכולים לעזור לתמוך בבריאות העצם, לווסת לחץ דם, לשפר את העיכול ולשפר את הלחות הכללית. לדוגמה, סידן ומגנזיום חיוניים לשמירה על עצמות ושיניים חזקות, בעוד שאשלגן מסייע בוויסות לחץ הדם. בנוסף, המינרלים הטבעיים במים מינרלים יכולים לתרום לתזונה מאוזנת ולספק תרומה קטנה אך משמעותית לצריכת רכיבי תזונה יומית.

 

2. 'אגורה שנחסכה היא אגורה שהרוויחה' – העלות-תועלת של מים מסוננים לעומת מים מינרליים

בכל הנוגע לעלות-תועלת, למים מסוננים יש יתרון ברור על פני מים מינרליים. הבה נחקור שלושה גורמים מרכזיים התורמים ליתרונות הכספיים של בחירת מים מסוננים.

  • 1. השקעה ראשונית:
    התקנת מערכת סינון מים (רשימה של ברי מים מומלצים תוכלו למצוא פה) עשויה לדרוש השקעה ראשונית, אך היא יכולה לחסוך לכם כסף בטווח הארוך. העלות אמנם משתנה בהתאם לסוג וגודל המערכת, אך מדובר בהוצאה חד פעמית בהשוואה לרכישה שוטפת של בקבוקי מים מינרליים. לאורך זמן, החיסכון יכול להיות משמעותי, במיוחד עבור יחידים או משקי בית שצורכים כמות גדולה של מים באופן קבוע.
  • 2. תחזוקה והחלפה:
    מערכות מים מסוננים דורשות בדרך כלל תחזוקה תקופתית, כגון החלפת מסננים או מחסניות. עם זאת, עלויות אלו בדרך כלל נמוכות מרכישה מתמשכת של בקבוקי מים מינרליים. עם תחזוקה שוטפת, מערכת סינון מים יכולה לספק מים נקיים ובטוחים לתקופה ממושכת, ולהפחית את הצורך בהחלפות תכופות.
  • 3. השפעה סביבתית:
    בנוסף לחיסכון בעלויות, לבחירה במים מסוננים על פני מים מינרליים יש השפעה חיובית על הסביבה. בקבוקי פלסטיק המשמשים למים מינרליים תורמים לזיהום ויצירת פסולת. על ידי שימוש במערכת סינון מים, אתה יכול להפחית משמעותית את טביעת הרגל האקולוגית שלך על ידי ביטול הצורך בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים. זה לא רק מועיל לאיכות הסביבה אלא גם חוסך לך כסף שאחרת היה מוציא על רכישת מים בבקבוקים.
  •  

3. כיצד בחירת המים שלנו משפיעה על הסביבה?

לבחירת המים שלנו יש השפעה משמעותית על הסביבה, וחיוני לקחת בחשבון את ההשלכות הסביבתיות בעת ההחלטה בין מים מסוננים למים מינרליים.

אחד החששות הסביבתיים המשמעותיים ביותר הקשורים למים מינרליים הוא ייצור וסילוק בקבוקי פלסטיק. תהליך הייצור של בקבוקים אלה מצריך שימוש בדלקים מאובנים ומייצר פליטת גזי חממה. בנוסף, הובלת בקבוקי מים מינרליים ממתקן הייצור לחנויות קמעונאיות תורמת לפליטת פחמן ולזיהום אוויר.

יתר על כן, סילוק בקבוקי פלסטיק מהווה איום חמור על הסביבה. ההערכה היא שרק אחוז קטן מבקבוקי הפלסטיק ממוחזרים ברחבי העולם, כאשר רובם מגיעים למזבלות או, אפילו גרוע מכך, באוקיינוסים ובנתיבי מים. לבקבוקים הללו לוקח מאות שנים להתפרק, ובמהלך הזמן הזה, הם משחררים כימיקלים מזיקים לאדמה ולמים, ומסכנים את חיות הבר ואת המערכות האקולוגיות.

מצד שני, בחירה במים מסוננים יכולה להפחית משמעותית את ההשפעה הסביבתית שלנו. על ידי השקעה במערכת סינון מים, אנו מבטלים לחלוטין את הצורך בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים. זה מקטין את הביקוש לייצור פלסטיק ואת הפסולת שנוצרת לאחר מכן. מערכות מים מסוננים גם דורשות פחות אנרגיה לייצור ולהובלה בהשוואה לתהליכי ייצור והפצה של בקבוקי מים מינרליים.

בנוסף, השימוש במערכת סינון מים מקדם את שימור משאבי המים. זה מפחית את הצורך בהפקה ועיבוד מים ממקורות טבעיים כמו מעיינות או אקוויפרים תת קרקעיים. שימור זה מסייע לשמר את המשאבים הללו עבור הדורות הבאים, ומבטיח את זמינותם בתקופות של מחסור במים.

 

4. האם יש בחירה 'טובה יותר' בין מים מסוננים למינרלים?

השאלה אם מים מסוננים או מינרלים הם הבחירה הטובה ביותר תלויה בסופו של דבר בהעדפות ובצרכים האישיים. לשתי האפשרויות יש את היתרונות והשיקולים שלהן שיש לזכור.

מים מסוננים ידועים ביכולתם להסיר זיהומים ומזהמים, לספק מי שתייה נקיים ובטוחים. זוהי בחירה מצוינת עבור אנשים המודאגים לגבי איכות מי הברז שלהם או אלה שגרים באזורים עם תשתית מים גרועה. מערכות סינון יכולות להסיר ביעילות חומרים מזיקים כמו כלור, עופרת וחיידקים, ולשפר את הטעם והריח של המים. יתר על כן, מים מסוננים הם לרוב חסכוניים יותר בטווח הארוך, מכיוון שהם מונעים את הצורך לרכוש מים בבקבוקים באופן קבוע.

מאידך, מים מינרליים מקורם באופן טבעי במעיינות תת קרקעיים ומכילים מינרלים המועילים לבריאות. לעתים קרובות הוא זוכה לתכולת המינרלים הגבוהה שלו, כולל סידן, מגנזיום ואשלגן. מינרלים אלו יכולים לתרום לרווחה הכללית ולתמוך בתפקודי הגוף. בנוסף, מים מינרליים זמינים בנוחות בבקבוקים ארוזים מראש, מה שהופך אותם לאפשרות נוחה ללחות תוך כדי תנועה.

גם למים מסוננים וגם למים מינרליים יש יתרונות וחסרונות ייחודיים משלהם. בעוד מים מסוננים הם חסכוניים וידידותיים לסביבה, מים מינרליים מספקים מינרלים חיוניים המועילים לבריאותנו. לפיכך, הבחירה בין השניים תלויה בסופו של דבר בהעדפות אישיות ובצרכים בריאותיים ספציפיים. הכתבה בחסות פורטל מים מינרליים

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!