מערכת אוסמוזה הפוכה

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

מערכת אוסמוזה הפוכהמערכת אוסמוזה הפוכה

ישנם היום לא מעט פתרונות לסינון וטיהור מים במרחבים ביתיים, עסקיים, ציבוריים ומסחריים. פתרונות אלה מציעים רמה שונה של סינון וטיהור ברמות שונות של יעילות. בשורות הבאות נסקור בפניכם את האמצעים המרכזיים בהם נעשה שימוש לטיהור וסינון מים ובמיוחד נשים דגש על מערכת אוסמוזה הפוכה, שנחשבת למערכת הטובה ביותר, אותה מיישמים גם להתפלה וגם במפעלי משקאות ומזון.

 

סינון מים – פחם פעיל

האמצעי המרכזי באמצעותו מבוצע היום סינון של מים הוא פחם פעיל. המדובר בגרגרים זעירים של פחם המונחים בתוך מיכל פלסטיק ליצירת סנן שלם. הסנן מותקן על קו המים וכאשר המים עוברים דרכו, הפחם הפעיל סופח אליו את המזהמים שבתוך המים, בעוד המים המסוננים ממשיכים לזרום הלאה לכיוון הברז. יתרונם של גרגרי הפחם הפעיל הוא שכל גרגר הוא בעל שטח פנים הרבה יותר גדול ממה שנראה לעין. אם תביטו בגרגר כזה תחת המיקרוסקופ תוכלו לראות המון שקעים, נקבים וטופוגרפיה מורכבת מאוד באופן כללי. טופוגרפיה זו מאפשרת "ללכוד" את המזהמים שבמים בעוד המים עצמם ממשיכים הלאה. פחם פעיל יעיל במיוחד נגד גרגרי חול, עפר, אבק ומתכות/ חלודה במים, אך אינו יעיל כלל נגד בקטריות ויעיל במידה חלקית נגד שרידים של חומרים כימיים מסוימים.

נורה אולטרה סגול

לפני שנדבר על מערכת אוסמוזה הפוכה, נזכיר את הנורה האולטרה סגולה, שמותקנת היום בברי המים המתקדמים. תפקידה של הנורה הוא לא לסנן את המים אלא לטהר אותם מבקטריות. מזה שנים רבות ידוע שמרבית סוגי החיידקים פשוט מחוסלים באופן מיידי כאשר הם נחשפים לאור אולטרה סגול. בברי מים מתקדמים מותקנת נורה זו לצד צינור שקוף דרכו עוברים המים, האור האולטרה סגול קורן על המים הזורמים וכל בקטריה שנחשפת לאור, מחוסלת בו במקום. שילוב של סנן פחם פעיל עם נורה אולטרה סגול, מאפשרת להשיג רמה גבוהה לא רק של מים מסוננים, אלא גם של מים מטוהרים מחיידקים.

מערכת אוסמוזה הפוכה – היהלום שבכתר

בין כל הטכנולוגיות בהן נעשה היום שימוש לסינון וטיהור מים, אוסמוזה הפוכה היא ללא ספק הטכנולוגיה הטובה ביותר והיא גם הטכנולוגיה הנבחרת במפעלי מזון ומשקאות ובמפעלי התפלת מים. מערכת אוסמוזה הפוכה ממנפת תהליך פיזיקלי טבעי שנקרא אוסמוזה (מעבר של ממס מריכוז מומסים נמוך לריכוז מומסים גבוה), אך הופכת אותו באמצעות הפעלת לחץ מים (דחיפת המים מריכוז מומסים גבוה לריכוז מומסים נמוך). תהליך זה מבוצע דרך ממברנה בעלת נקבים מיקרוניים דרכם יכולים לעבור אך ורק מולקולות של מים בעוד כל החומרים המזהמים (מומסים) נבלמים לפני הממברנה ולא יכולים להתקדם הלאה. המשמעות – מערכת אוסמוזה הפוכה מספקת לכם מים שהם גם מסוננים, גם מטוהרים וגם ברמה הגבוהה ביותר הקיימת.

מאחר ותפקודה של מערכת אוסמוזה הפוכה לבית כרוך בצריכת חשמל ולרוב גם בבזבוז של מים (חלק מן המים שבהם נותרים המזהמים/ המומסים, מופנים ישירות לביוב), התקנת מערכת זו אינה מבוצעת בדרך כלל למבנים שלמים ולכל צרכי המים בתוכם, אלא לברזים ספציפיים. אם אתם רוצים ליהנות מאיכות מים מקסימלית ברמת הבטיחות והטעם הגבוהה ביותר, בהחלט מומלץ להצטייד במערכת כזאת, אך להתקין אותה אך ורק עבור ברז השתייה במטבח. מי האמבטיה, השירותים וההשקיה אינם זקוקים לרמה כזאת של סינון וטיהור ולסינון וטיהור בכלל ולכן אין טעם שהמים האלה יעברו את תהליך האוסמוזה ההפוכה בעלות גבוהה של חשמל ומים. מערכת אוסמוזה הפוכה לברז המטבח יכול לייתר את הצורך בבר מים ולהעניק לכם חוויה מושלמת של מי שתייה טעימים ובטוחים לשתייה. 

מערכת אוסמוזה הפוכה

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!