פילטר אוסמוזה הפוכה

אל תשברו את הגב בסחיבת בקבוקים! עברו למיני בר עכשיו!

פילטר אוסמוזה הפוכהזה אמנם נכון מאוד שבמערכת אוסמוזה הפוכה ישנו התקן המתפקד כפילטר, המסנן את המים הזורמים דרכו, אלא שמדובר בסוג מאוד מתוחכם ומתקדם של פילטר ולכן בדרך כלל לא משתמשים בכלל במונח פילטר לגביו. אז מה כל כך מיוחד בפילטר הזה שמותקן במערכות אוסמוזה הפוכה? האם צריך בכלל להחליף פילטר אוסמוזה הפוכה וכל כמה זמן? איזה פילטר כדאי להתקין? על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

פילטר זו לא מילה

כלל, פילטר הוא התקן המיועד לבצע פעולה של סינון ובפילטר הזה עושים שימוש רב בכל מערכות סינון המים הקיימות, הן לבית והן לתעשייה. גם במערכת אוסמוזה הפוכה ישנו התקן שמתפקד כמו פילטר, אלא שמדובר בפילטר מאוד מאוד מיוחד ועל כן לרוב לא נעשה כלל שימוש במילה פילטר לגביו. אם כך, מהו הביטוי שמתייחס לרכיב פילטר אוסמוזה הפוכה? ובכן, המדובר למעשה בממברנה, שדרכה יכולות לעבור אך ורק מולקולות של מים. מולקולות של כל החומרים המזהמים האחרים המגיעים עם זרם המים המרכזי אל הבית, נדחות לחלוטין ואינן יכולות לעבור דרך הממברנה. הממברנה היא למעשה משטח קשיח שעל גביו ישנם המון נקבים מיקרוניים שלא ניתן לראות בעין. בזכות ממברנה זו, יודעות מערכות אוסמוזה הפוכה להבטיח את רמת הסינון והטיהור הגבוהה ביותר ביחס לכל מערכות הסינון האחרות ואף יודעת לטהר את המים מבקטריות שאף הן לא יכולות לעבור דרך הממברנה.

כל כמה זמן צריך להחליף ממברנה?

ובכן, פילטר אוסמוזה הפוכה, או כאמור ממברנה, הוא פילטר שיכול להחזיק מעמד למשך זמן רב, אך זה לגמרי תלוי בהיקפי השימוש. ככלל, לפילטרים אין תאריך פג תוקף והוצאתם משימוש נקבעת בהתאם למידת היעילות שלהם. מידת יעילות זו הולכת ופוחתת ככל שהם נמצאים יותר בשימוש. על כן, במערכת אוסמוזה שבה עוברות כמויות גדולות של מים, החלפת הפילטר תתבצע בצורה תדירה יותר מאשר במערכות בהן כמויות המים הן קטנות יחסית. כדי לא לסבך את הדברים ולא לומר דברים שאין צורך לומר, נגיד את הדבר הפשוט הבא: בקניית מערכת אוסמוזה הפוכה, אתם תקבלו דף הוראות יצרן ובו תוכלו למצוא את כל הפרטים הדרושים לכם לגבי סוג הפילטר המותקן במערכת והתדירות בה יש להחליף אותו. מידע זה זמין גם באופן חופשי באינטרנט ואין שום בעיה למצוא אותו. רק צריך לוודא שאתם בוחנים את המידע ביחס לקטגוריית המערכות המתאימה למערכת שלכם ובהתאם לרמת צריכת המים שלכם בבית.

איזה פילטר כדאי לקנות?

אין המלצה ספציפית למעט ההמלצה להזמין פילטר של חברות המוכרות בתחום זה. כפי שאמרנו בתחילה, מדובר אמנם במשטח שבמבט ראשון בו אין לו שום ערך, אלא שבתוכו מסתתרים אינספור נקבים זעירים שעושים את כל הקסם. ישנה חשיבות רבה מאוד שהנקבים הללו יהיו בדיוק במידה הנכונה ושהמשטח כולו לא יחווה דפורמציות שישפיעו על גודל הנקבים תוך כדי תנועה. על כן, תמיד כדאי להזמין פילטר אוסמוזה הפוכה מגורם מקצועי ולוודא שהפילטר עצמו הוא של מותג מוכר בעולם מערכות סינון המים בכלל ומערכות אוסמוזה הפוכה בפרט. הפילטר הוא בכל מקרה לא משהו שאתם רוצים לחסוך בו שכן מתוך כל המערכת שרכשתם והשקעתם בה, המערכת עליה אתם סומכים שתספק לכם מים סופר מסוננים ומטוהרים, התקן הממברנה, או הפילטר, הוא ההתקן החשוב ביותר במערכת ולכן ממש לא כדי לקחת את הסיכון בהתקנת פילטר זול, שפשוט לא עושה את העבודה. 

פילטר אוסמוזה הפוכה

אז מה היה לנו בכתבה:

המרכז לברי מים
המרכז לברי מים

המרכז לברי מים מציע לכם למעשה את כל סוגי ברי המים הנמכרים היום בישראל, החל מברי מים עם מיכל מים מינרליים מתחלף וכלה בברי מים קבועים המחוברים למערכת המים המרכזית ומציעים לכם מים חמים וקרים עם סינון וטיהור המים ברמה הגבוהה ביותר.

במיוחד התרשמנו במרכז לברי מים מהצוות המקצועי, שמעמיד לרשותכם את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון, להתמצא בפערים ובהבדלים השונים בין ברי המים הקיימים בשוק ולבחור את בר המים המתאים ביותר, הן לשימושים שלכם והן למסגרת התקציב שעומד לרשותכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!